Saturday 30 June 2007

לה פן: פאפון לא עשה שום דבר רע








לה פן: פאפון לא עשה שום דבר רע
מנהיג הימין הקיצוני המתמודד על נשיאות צרפת יצא להגנת מוריס פאפון, משתף הפעולה עם הנאצים שמת השבוע. לדעתו, אין בצרפת גזענות או אנטישמיות והיא אינה אחראית לעברה בתקופת המלחמה. הוא טוען שלדבריו, הוא על סף השגת מכסת החתימות הדרושות כדי להגיש רשמית את מועמדותו לנשיאות. בתו ל-ynet: הוא יגיע לסיבוב השני לפחות
שירלי סיטבון, פריז
עדכון אחרון:
20.02.07, 00:31


איש הימין הקיצוני ז'אן מארי לה פן הודיע אתמול (ב') כי הוא קרוב מאוד להשיג את המכסה הנדרשת של 500 חתימות מראשי ערים, סנטורים, מושלים וחברי פרלמנט על מנת להגיש רשמית את מועמדותו לנשיאות צרפת. במסיבת עיתונאים אמר מנהיג ה"פרונט נסיונל" (החזית הלאומית) כי הוא אסף עד כה 460 מתוך המכסה הדרושה.

בשונה מהמתמודדים האחרים, שזוכים לתמיכה רחבה בציבור, קמפיין איסוף החתימות עצמו הפך לחלק מהתעמולה של "הפרונט נסיונל", ולה פן מנצל את ההזדמנות כדי להציג את עצמו כקורבן. “השמאל והימין לוחצים על ראשי הערים כדי שהם לא יתנו לנו את החתימות”, אמר לה פן. “זו מערכת זדונית. ראשי ערים פשוט פוחדים מאירגוני השמאל ובמיוחד מהאירגונים הנאבקים בגזענות".

בשונה משנים קודמות, בבחירות הפעם צריכים המתמודדים לנשיאות לא רק להציג 500 חתימות של תומכים אלא גם להציג את שמותיהם של החותמים באופן פומבי. לה פן טוען כי מדובר במגבלה שנועדה לסבך את מסע הבחירות שלו אך הוא מתעקש שהדבר לא פוגע בו - אלא להיפך. "איסוף החתימות מעסיק אותי, אך לא מדאיג אותי", אמר.

“השיטות האלה מוכיחות שצרפת, כמו צפון קוריאה, היא אחת המדינות הסובייטיות האחרונות בעולם”, אמרה מרין לה פן, בתו של המנהיג, שמשמשת מנהלת מסע הבחירות של אביה. היא העריכה שאביה לא רק יצליח לאסוף את כל החתימות הדרושות, אלא גם יצליח להגיע לסיבוב השני בבחירות לפחות. “מה שקרה בבחירות ב-2002, אז השמאל והימין התאחדו נגדנו - זה לא יקרה שוב”, אמרה לה פן ל-ynet.

לראשונה - הקהל הריע לימין הקיצוני
הסקרים מלמדים כי הימין הקיצוני בצרפת אינו מרתיע כיום את הצרפתים כבעבר. לה פן ובתו מוזמנים לכל התוכניות הפוליטיות בטלוויזיה, ולפני שבוע לראשונה מחא קהל הצופים באולפן כפיים למנהיג ה"פרונט נסיונל" בשידור חי בזמן צפיית שיא בערוץ הראשון של הטלוויזיה.

מרין לה פן, מנסה ואף מצליחה לשנות את הדימוי של המפלגה. על פני השטח נראת ה"פרונט נסיונל" צעיר ופתוחה יותר. לפני מספר חודשים השיקה המפלגה מסע פירסום שכלל כרזה עליה הופיעה אישה שחורה, ומרין מנסה כל העת להיפגש עם מנהיגי הקהיליה היהודית כדי לפוגג את חששם.

ועם זאת, היא הבהירה כי עמדות המפלגה נותרו כשהיו. “נכון שאנחנו מתקרבים לכולם אבל עמדותינו לא ישתנו”, אמרה. ואכן, עמדותיו של לה פן בנושאי גזענות ואנטישמיות, הכחשת שואה, היחס לזרים ועונש המוות לא זזו. לה פן סבור למשל כי אין
בצרפת אנטישמיות או גזענות, וכי יש לבטל את יום הזיכרון לשואה עליו החליט הפרלמנט תחת הנשיא שיראק.
במסיבת העיתונאים היום התייחס לה פן למותו בסוף השבוע של מוריס פאפון, שהורשע בגירוש יהודים כאשר שימש בתפקיד בכיר תחת משטר וישי, ששיתף פעולה עם הנאצים. “פאפון לא עשה שום רע. הוא הפך לשעיר לעזאזל כדי ששיראק יוכל להאשים את צרפת ולהטיל עליה את האחריות על מה שקרה פה במשך המלחמה”, אמר לה פן. "אבל צרפת אינה אחראית. הגרמנים אחראים. פאפון הוא שעיר לעזאזל קטן, והוא מת. מה אני חושב על קבורתו עם מדלית ליגיון הכבוד? אני לא נהוג להכתיב לאף אחד את דרך קבורתו”, הוסיף לה פן.

פרסום ראשון:
19.02.07, 23:22

No comments: